Schermata-2017-01-14-a-21.46.35

כמה עולה קרוואן נייד

רכישת קראוון נגרר – האם זו קנייה משתלמת?

קניית קרוואן הפכה בשנים האחרונות לטרנד חם, כבישי ישראל הוצפו בכלי המגורים המיוחדים, חניונים ייעודיים הוקמו וקהילות שלמות נוסדו סביב החיים בדרכים. אך האם הגשמת החלום הזו היא גם בחירה כלכלית משתלמת? התשובה במאמר הבא.

כמו פטריות אחרי הגשם

ישנם אזורים בארץ בהם בלתי אפשרי לנסוע מבלי להיתקל בקרוואן או בקבוצה של קרוואנים, אך מה הם אותם קרוואנים? בישראל ישנם שני סוגים עיקריים ונפוצים של קרוואנים למגורים:

  • אוטוקרוואן – הסוג הראשון נקרא אוטוקרוואן, זהו רכב ייעודי אשר על גבו נמצא חלל המגורים. לרוב, יהיו אלה רכבים גדולים המצריכים רישיון נהיגה רלוונטי. האוטוקרוואנים נפוצים מאוד באירופה או ביבשות רחבות ידיים כמו אמריקה ואוסטרליה, אך בישראל הם פחות נפוצים וחבל שכך.
  • נגררים – קרוואנים אשר נרתמים לרכב גורר, זוהי למעשה עגלה עליה הורכב חלל מגורים והיא ניתנת לרתימה לרכב מתאים. אופציית הקרוואן הנגרר היא האופציה המועדפת על הישראלים, אולי בשל האפשרות לנתק את הקרוואן מהרכב הגורר ולעשות בו שימוש ככלי רכב לכל דבר.

כאמור, אלו הם סוגי הקרוואנים הנפוצים בארץ, אך בנוסף להם, ניתן למצוא בכבישי ישראל כלי רכב מיוחדים אשר עברו הסבה למגורים. כלי רכב כמו משאיות, מסחריות ואפילו אוטובוסים שעברו שיפוץ על ידי בעליהם וכעת משמשים כבית מגורים לכל דבר.

למה אנשים קונים קרוואנים נגררים

הציבור הישראלי רוכש קרוואנים ממספר סיבות:

  • מגורים – ישנם אנשים, משפחות ובודדים הבוחרים לעבור לגור בקרוואן באופן מלא וללא תלות בבית קבע רגיל.
  • חופשות – רכישת קרוואן לצורך חופשות משפחתיות. במקרים אלו יעמוד הקרוואן בחניה במשך מרבית ימי השנה וכאשר תבחרו תוכלו לצאת לחופשה ספונטנית ללא היערכות מראש או הזמנה של מקומות לינהבמלון.
  • יחידת דיור – מקרה נוסף של קניית קרוואן, אם כי מעט נדיר יותר. הוא רכישת הקרוואן ושימוש בוא כמבנה קבע בתור חדר אירוח או יחידת דיור נפרדת. במקרה זה לא יעשה שימוש ביכולות הניידות של הקרוואן אלה רק בחלל המגורים.
קרוואנים ניידים

האם זה משתלם?

יש לבחון כל מקרה לגופו, אך על כל פנים, מחייה בקרוואן מבטלת תשלומים כמו שכירות, ארנונה ואפילו תשלום של חשבונות חשמל ומים. גם כאשר רוכשים קרוואן לצורך יציאה לחופשה עונתית ניתן לחסון את עלות בית המלון וליהנות מחופשה ארוכה יותר, אך במרבית השנה יחכה הקרוואן בחניה, יצבור בלאי ויצטרך לעבור טסט שנתי אחת כל 12 חודשים. במקרה של מגורי קבע ניתן לקבוע כי הבחירה בקרוואן עשויה לחסכון כסף רב בשל חיסכון עלויות הבנייה ועלויות נוספות.

ניסנבוים – יבוא קרוואן נגרר

חברת האחים ניסנבוים מתמחה ב- יבוא קראוון נגרר עבורכם, אנו משווקים בארץ קרוואנים ואוטוקרוואנים של החברות המובילות בעולם. ובנוסף מספקים ציוד נלווה, ווי גרירה וציוד קמפינג להשלמת חווית הקרוון האידיאלית. לפרטים נוספים חייגו: 04-6708259.

Facebook
Twitter
LinkedIn

קראוונים

חברתנו היא החברה הראשונה והוותיקה ביותר בישראל בתחום הייבוא המסחרי של קראוונים נגררים.

נגררים

חברתנו עוסקת ביבוא נגררים מאלומיניום ופח מגולוון ובמשקל עצמי נמוך ומגוון גדול של דגמים

ציוד חקלאי

KRONE & AMAZONE

חנות קמפינג

חברתנו מייבאת מגוון רחב של אבזור וחלקי חילוף לקראוונים נגררים.